Kamis, 26 November 2015

Cara Berhenti Berpeluh - 3 Killer Tips

Cara Berhenti Berpeluh - 3 Killer Tips

Berpeluh banyak masalah. Ia tidak begitu banyak bahawa ia boleh memburukkan lagi kesihatan anda, tetapi ia membuat anda berasa tidak selesa dan bau yang tidak menyenangkan. Ia mungkin lebih daripada satu masalah sosial bukannya satu perubatan, tetapi itu tidak akan menghalang kita daripada mencari cara untuk berhenti berpeluh. Sudah tentu, tidak ada cara untuk mengurangkan berpeluh anda turun ke sifar - dan sepatutnya tidak ada, kerana itu akan menjadi tidak sihat. Sebaliknya, berikut adalah beberapa petua mengenai bagaimana untuk berhenti berpeluh berlebihan.

Alat pertama pilihan anda harus antiperspirants. Ingat untuk membaca dengan teliti: mencari antiperspirants, tidak deodoran. Lebih mungkin daripada tidak walaupun, baju bulu yang berlebihan akan mencari jenama komersial standard yang akan kurang, walaupun ini adalah "tambahan kuat". Dalam kes tersebut, anda perlu cuba meminta pakar dermatologi tentang antiperspirants preskripsi. Ini campuran khas mempunyai dos yang besar aluminium klorida hexahydrate, yang antiperspirant yang berkuasa tinggi.

Alat yang seterusnya adalah kertas tisu penyerap, walaupun anda akan perlu untuk mencari tempat swasta untuk mengelap turun beberapa bahagian badan anda. Peluh itu sendiri adalah kebanyakannya tidak berbau - ia hanya berbau apabila bakteria dapat mencerna dan penapaian ia. Ia seperti susu juga, bahawa susu segar tidak berbau, tetapi jika ia merosakkan atau bertukar menjadi keju, ia mendapat berbau. Menyapu ke bawah akan menyerap peluh dan meninggalkan sedikit bagi bakteria untuk makan. Ini tidak akan membantu bagi mereka yang sentiasa berpeluh banyak walaupun. Anda juga boleh menggunakan bedak talkum, tetapi sekali lagi anda perlu tempat swasta untuk menggunakannya, ia boleh membuat kacau-bilau semasa digunakan, dan boleh meninggalkan sisa pada kulit dan pakaian anda.

Sebagai tip akhir, menjaga rambut badan sedikit mungkin. Rambut boleh memerangkap peluh, minyak, dan yang paling penting, bakteria. Mempunyai bulu badan sedikit mungkin bermakna bahawa akan ada kurang bakteria pada anda, jadi walaupun anda berpeluh ia tidak akan berbau busuk. Bagaimana anda pergi tentang mengurangkan rambut badan anda adalah terpulang kepada anda walaupun. Hanya satu nasihat: orang-orang rambut mengeluarkan krim tidak sepadan dengan kos. Anda bercukur lebih baik atau mendapatkan ia Wax. Bagi lelaki yang tidak mahu mencukur atau mendapatkannya Wax, hanya mengurangkan ia.

Gunakan tips ini dengan baik, dan mereka boleh bertindak untuk mengurangkan masalah yang disebabkan oleh peluh yang berlebihan. Sekurang-kurangnya, mereka boleh memberikan kelegaan yang cepat dan pembetulan sementara, hanya untuk mendapatkan masa lalu saat-saat kritikal dalam kehidupan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar