Kamis, 26 November 2015

Kebimbangan Tanpa Ubat - # 1 Alternatif Merawat Kebimbangan dan Panic Serangan

Kebimbangan Tanpa Ubat - # 1 Alternatif Merawat Kebimbangan dan Panic Serangan

Jika anda mengalami serangan kebimbangan dan panik dan melawat doktor atau pakar psikiatri - Anda hampir sentiasa akan diberi preskripsi untuk ubat. Ini adalah kerana doktor tidak mempunyai banyak masa dan percaya ia menjadi penyelesaian yang paling cepat untuk masalah kebimbangan anda. Kebanyakan doktor mempunyai niat yang terbaik tetapi hanya tidak menghabiskan masa mereka dalam mencari alternatif bagi bahan kimia yang boleh menyebabkan kesan sampingan yang tidak menyenangkan.

Di sini anda akan mendapati beberapa sebab-sebab yang baik untuk merawat keresahan anda tanpa ubat - dan alternatif semula jadi terbaik untuk melakukan perkara tersebut.

Kenapa anda perlu cuba untuk menghilangkan kebimbangan tanpa ubat-ubatan?

Pertama sekali, anda perlu tahu bahawa ubat tidak akan menyembuhkan gangguan kecemasan! Ia hanya boleh menjaga mereka di bawah kawalan semasa, dan jika, anda menerima psikoterapi!

Kedua, ubat kebimbangan boleh menyebabkan masalah yang berbeza - dari ringan kepada yang teruk. Kesan sampingan yang paling biasa adalah mengantuk. Anda benar-benar tidak perlu itu semasa anda bekerja, memandu, atau melakukan apa-apa lagi. Benzodiazepin berpotensi tinggi mempunyai beberapa kesan sampingan selain dari mengantuk. Anda boleh dengan mudah menyesuaikan diri dengan mereka dan mungkin memerlukan dos yang lebih tinggi dan lebih tinggi untuk mendapatkan kesan yang sama. Pendek kata, mereka sangat ketagihan.

Kesan-kesan sampingan yang mungkin termasuk:

Sakit kepala, loya masalah kegoyangan pening dengan kesukaran penyelarasan pemikiran atau mengingati meningkat otot air liur atau sakit sendi kerap membuang air kecil kabur perubahan penglihatan di dalam nafsu seks atau keupayaan

Satu lagi sebab untuk mengatasi kebimbangan tanpa ubat: Sebaik sahaja anda berhenti mengambil mereka, kebimbangan akan kembali penuh ditiup. Adakah anda memerlukan apa-apa lagi sebab untuk menguruskan kebimbangan anda tanpa ubat-ubatan?

# 1 alternatif untuk merawat keresahan tanpa ubat - terapi kognitif tingkah laku terapi kognitif tingkah laku

(CBT) adalah sangat berguna dalam merawat gangguan keresahan. Bahagian kognitif membantu anda menukar pola pemikiran yang menyokong kebimbangan anda, dan bahagian tingkah laku membantu anda mengubah cara anda bertindak balas kepada situasi kebimbangan-memprovokasi.

Terapi kognitif tingkah laku mengajar anda untuk memahami dan mengubah corak pemikiran anda supaya anda boleh bertindak balas secara berbeza dengan situasi yang menyebabkan anda kebimbangan. Masuk akal, bukan? Dan ini adalah bagaimana anda perlu menghapuskan kebimbangan anda tanpa ubat - dan selama-lamanya.

Bagaimanakah ia berfungsi?

Anda mungkin menyedari bahawa serangan panik adalah 'melawan atau penerbangan' tindak balas kepada ancaman yang terlihat. Pendek kata, bahagian yang berasingan otak anda menjadi lebih aktif semasa serangan panik.

Masalahnya, seperti yang anda tahu, ialah apabila serangan panik bermula dan bahawa kerajaan memuncak ketakutan bermula, ia adalah amat sukar untuk menenangkan diri anda ke bawah. Dalam usaha untuk menenangkan diri anda yang anda perlukan otak aktiviti mental kepada perubahan. Menarik nafas panjang, misalnya, tidak akan membantu anda. Semua pernafasan dilakukan adalah mencuba dan mengembalikan ketenangan kepada badan. Cuba untuk mental menenangkan badan adalah seperti menutup pintu selepas kuda telah diperketatkan.

Hanya menghadapi keadaan ini adalah tidak cukup baik. Terapi Kognitif akan mengajar anda bagaimana untuk membebaskan diri anda daripada pernah mempunyai serangan panik lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar